Po navedbah mednarodne zveze coachev (ICF), je coaching “partnerstvo s klienti v premišljenem, miselno izzivalnem in ustvarjalnem procesu, ki kliente navdihuje, da bi povečali svoj osebni in profesionalni potencial.”
Coaching pomaga razvijati potenciale, raziskovati neikoriščene možnosti in obvladati ter odpraviti ovire, ki nas ovirajo na poti do uspeha. Je interaktiven proces, ki pomaga posameznikom in skupinam s pomočjo coaching tehnik in orodij razviti nova vedenja zato prinaša močne zmožnosti upravljanja s spremembami.
Coach in klient soustvarjata proces in sta za kakovost tega partnerstva soodgovorna. Coach vas spodbuja, da svoje zmogljivosti in potenciale ozavestite in uvidite več kot samo trenutne mentalne vzorce delovanja. S tem vam pomaga pri iskanju vaših lastnih (avtentičnih) rešitev in samostojnemu razvijanju želenih načinov delovanja in vedenja.
Kvaliteta coachinga določa kvaliteto uvidov, ki odpirajo in razširjajo klientov horizont. Vsak človek ima svoje edinstveno stanje tako kot vsaka organizacija svojo strukturo. V tem kontekstu je vsaka rešitev, ki se bo pojavila med coaching izkušnjo, specifična tako za organizacijo kot osebo.
Proces je prilagojen vsakemu posamezniku ali skupini, je individualen upoštevajoč vsebino, čas, tempo, okoliščine, dinamiko, pripravljenost in sposobnost ter stopnjo zavedanja.
INVESTICIJA V COACHING NE POMENI LE DOSEGANJA POSLOVNIH REZULTATOV, AMPAK RAZVIJANJE OSEBNE RASTI, STRATEGIJE RAZMIŠLJANJA IN SPREMEMBO OMEJUJOČIH VEDENJSKIH VZORCEV IN DELOVANJA.
Kdaj se odločiti za coaching. Če imate izziv..
Coaching lahko izvajamo v različnih vlogah in oblikah. Zelo primeren je, ko se znajdemo v situacijah, ko se soočamo s spremembami in situacijami, ki imajo vpliv na nas, osebno, poslovno ali na organizacijo samo.
Pomaga nam lahko pri izboljševanju in razvoju kompetenc, dvigu samozavesti, samopodobi, pri soočanju s strahovi pred zmago ali izgubo, s strahovi povezanimi z nami samimi, pri odpravljanju in preoblikovanju destruktivnih vedenj, ki izhajajo iz naših senčnih plati (perfekcionizem, agresija…), motivaciji, stresu, napredovanju…
Mednarodna zveza za coaching je v raziskavi Gradnja močne coaching kulture za prihodnost dela 2020, predstavila zanimive ugotovitve. Podjetja z močno coaching kulturo imajo boljše talente in poslovne rezultate in so uspešnejša pri obsežnih strateških spremembah. Pomembno pa je, da imajo vodje, ki uporabljajo coaching veščine dovolj znanja, da lahko ob podpori HR in razvojnih funkcij, učinkovito širijo ta znanja in sistematično povezujejo vse pomembne dele sistema. Coaching pobude in procese je potrebno zastaviti in voditi z ustrezno usposobljenimi ljudmi, saj so drugače manj učinkovite ali v najslabšem primeru celo škodljive. Izjemno pomembno pa je, da so te pobude usklajene s strateškimi cilji organizacije, saj so takrat najbolj uspešne. Na ta način je to proces, ki poveča osebni in poklicni potencial in dodano vrednost podjetja.
Zlati standard coachinga - več najdete na mednarodni zvezi coachev - TUKAJ - VEČ