COACHING SUPERVIZIJA

 

 

KAJ JE COACHING & MENTORING SUPERVIZIJA

 

Coaching supervizija poskrbi za maksimiranje coacheve objektivnosti in njegove kvalitete dela, profesionalizira in skrbi za coachevo & mentorjevo dobro počutje, razvija njegove kompetence in sposobnosti, ter krepi coachevo kapaciteto dela s kompleksnimi izzivi.

To je priložnost, da z radovednostjo iz različnih perspektiv raziščemo odnos, ki ga imamo s svojimi strankami in svojim delom.


Coaching supervizija coacha & mentorja podpre v njegovem procesu razvoja, ter ga spodbuja k nenehni izgradnji sposobnosti, veščin, poglabljanju samozavedanja in modrosti.

 

»Coaching Supervizija je interakcija, ki nastane, ko se mentor ali coach o svojih izkušnjah v coachingu ali mentorstvu pogovarja s coahcing supervizorjem, da bi skozi sodelovanje in dialog dobil potrebno podporo in prostor za refleksijo, ki mu omogoča učenje, prevetritev in razvoj. Ta proces je koristen tako za mentorja oziroma coacha, kot za njegove kliente in organizacije, iz katerih klienti prihajajo.” EMCC 2018


 

Zakaj supervizija?

  • Skrbi za kakovost našega coaching dela in naše prakse ter zagotavlja varno prakso in nam ponuja nove perspektive.
  • Nam coachem ponuja prisotnost in moč "samo biti", kjer intenzivno razvijamo sposobnost učenja iz vsake coaching situacije in potrebe po zavedanju, kaj se dogaja v nas in izven nas ter nas odpira za globjo refleksijo.
  • Delo z ljudmi zahteva preizpraševanje naših intervencij, da si coachi & mentorji upamo upočasniti in reflektirati. Supervizija izpopolnjuje našo samorefleksijo in samozavedanje, ter krepi našo pristnost, da lahko podpremo sposobnost samozavedanja pri drugih.
  • Pri coachingu in mentorstvu gre za to, kdo smo 's svojimi strankami'. Toliko tega, kar se dogaja, je namreč neizrečenega in uspeh coaching intervencij je neizogibno odvisen tudi od notranjega stanja coacha. Vse to pa naslavljamo v superviziji, saj potrebujemo podporne smerne točke. Prav tako pa moramo biti dovolj pogumni, da delimo svoje uspehe in neuspehe, pogledamo, kje se nam zatakne, kje se pokažejo naše pristranskosti in sodbe, paralelni procesi ter poskusimo nove stvari in si tako ponudimo izvirne načine za raziskovanje svoje coaching prakse in se zmojstrimo v načinu dela s svojimi strankami. 
  • Vključuje sistemski pogled na odnose in soodvisnost različnih deležnikov. Ne vključuje samo odnosa coacha in supervizorja .
  • Smiselno bi bilo, da ima vsak, ki dela z ljudmi, ob sebi strokovno in zaupanja vredno osebo, s katero lahko prevetri svoje delo. Pri coachingu pa je to nujno.

 

Čeprav bi coachi radi rekli, da smo vedno v najboljši formi, ali v praznem prostoru, kjer samo sprejemamo, ne sodimo in delamo prave intervencije, je resnica, da nismo vedno! Vendar, prej ko ozavestimo in naslovimo te izzive, boljši coachi bomo postali. Zase, za kliente, za profesijo samo!

 


V Coaching superviziji naslavljamo štiri potrebe oz aspekte:

  • FORMATIVNA FUKNKCIJA:
    se nanaša na KAKOVOST, STANDARDE, ETIKO pri delu s klienti in organizacijami. (V formativnem procesu gre za izmenjavo izkušenj, povezovanje teorije s prakso, ter prepoznavanje transferja in vzporednih procesov, razvijanje samozavedanja, ki vključuje tako zavestne kot nezavedne procese)

 

  • NORMATIVNA – RAZVOJNA FUKNCIJA:
    se nanaša na INDIVIDUALNO RAST IN RAZVOJ COACHA, NJEGOVE KAPACITETE IN RAZVOJ PRAKSE IN COACHING KOMPETENC. (Osredotoča se na razumevanje in razmejevanje odgovornosti glede klientov (strank) in na etična vprašanja. Spoštovanje osebnih meja, zaupnosti in delovanje v okviru kompetenc, prepoznavanje coachevih & mentorjevih šibkih točk, ranljivosti in predsodkov, da bi zagotavljali kakovost ponujenega procesa.

 

  • OSEBNI VIRI - RESTORATIVNA  (OBNOVITVENA) FUNKCIJA:
    se nanaša na PROCESIRANJE IZKUŠENJ in povečevanje sposobnosti dela iz vira (zrelost), povečevanje samozavesti, vzdržljivosti in iznajdljivosti.  (Osredotoča se na občutke in čustva, ki se pri coachu & mentorju pojavljajo skozi delo z njegovimi klienti, zagotavlja psiho emocionalno podporo in raziskovanje njegovega notranjega sveta in čustvenih izzivov, ter zagotavlja varen prostor za izražanje čustev.) 

 

  • SISTEMSKA  FUKNKCIJA: 
    se nanaša na PODPORO IN RAZISKOVANJE, KAKO DELATI S KOMPLEKSTNOSTJO IZZIVOV. Osredotoča se na upravljanje s kompleksnostjo izzivov in omogoča sistemski pogled na coacha & mentorja in njegovo prakso. 

 

Koliko supervizije potrebujemo?

  • EMCC Global (European Coaching and Mentoring Council) priporoča vsaj eno coaching supervizijsko srečanje na približno 30 ur coaching srečanj, za vzdrževanje potrebnega nivoja kvalitete dela. Ta številka naj služi kot vodilo.
  • Minimalno pa mora imeti profesionalni coach opravljene vsaj 4 coaching supervizije v enem letu, po eno srečanje na kvartal. (za individualno akreditirane coache, se preverja pri reakreditaciji)
  • Profesionalni coachi morajo za ohranjanje svojih individualnih akreditacij voditi tudi supervizijski log, saj je Coaching supervizija obvezni del coaching prakse pri profesionalnih coachih.
  • Coaching supervizija je del CPD (nenehen profesionalni razvoj) in je obvezen del za profesionalne coache, ki so poleg certificiranja tudi individualno akreditirani (vpis v mednarodni register potrjenih coachev) in nosilci osebnih nazivov.


Pri EMCC GLOBAL EIA NOSILCI: nazivi Foundation, Practitioner, Senior, Master, pri podaljševanju ali nadgrajevanju osebnih licenc.

 

KDO IZVAJA COACHING SUPERVIZIJO

 

Šola Povej naGlas združuje vrhunske licencirane in certificirane mednarodno priznane coache, supervizorje, menotrje in trenerje, specializirane za določena področja in potrebe razvoja posameznikov. 

Supervizijo izvaja Jasna Knez, ESIA. 

 

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih