Kaj je coaching?

 

Po navedbah mednarodne zveze coachev (ICF), je coaching “partnerstvo s klienti v premišljenem, miselno izzivalnem in ustvarjalnem procesu, ki kliente navdihuje, da bi povečali svoj osebni in profesionalni potencial.”

 

Coaching pomaga razvijati potenciale, raziskovati neikoriščene možnosti in obvladati ter odpraviti ovire, ki nas ovirajo na poti do uspeha. Je interaktiven proces, ki pomaga posameznikom in skupinam s pomočjo coaching tehnik in orodij razviti nova vedenja zato prinaša močne zmožnosti upravljanja s spremembami.

 

Coach in klient soustvarjata proces in sta za kakovost tega partnerstva soodgovorna. Coach vas spodbuja, da svoje zmogljivosti in potenciale ozavestite in uvidite več kot samo trenutne mentalne vzorce delovanja. S tem vam pomaga pri iskanju vaših lastnih (avtentičnih) rešitev in samostojnemu razvijanju želenih načinov delovanja in vedenja. 

Kvaliteta coachinga določa kvaliteto uvidov, ki odpirajo in razširjajo klientov horizont. Vsak človek ima svoje edinstveno stanje tako kot vsaka organizacija svojo strukturo. V tem kontekstu je vsaka rešitev, ki se bo pojavila med  coaching izkušnjo, specifična tako za organizacijo kot osebo.

 

Proces je prilagojen vsakemu posamezniku ali skupini, je individualen upoštevajoč vsebino, čas, tempo, okoliščine, dinamiko, pripravljenost in sposobnost ter stopnjo zavedanja.

 

INVESTICIJA V COACHING NE POMENI LE DOSEGANJA POSLOVNIH REZULTATOV, AMPAK RAZVIJANJE OSEBNE RASTI, STRATEGIJE RAZMIŠLJANJA IN SPREMEMBO OMEJUJOČIH VEDENJSKIH VZORCEV IN DELOVANJA.

 

Vodim s coaching veščinami

 

Ko govorimo o veščinah coachinga za vodje, govorimo o ciljno usmerjenem pogovoru, kjer vas vodja coach ali sodelavec coach s postavljanjem pravih vprašanj in tehnik spodbudi, da presežete svoj kritični um in uvidite nove možnosti in poglede na trenutne izzive. Pri delu s timi, pa ga uporabimo kot učno intervencijo, ki je kreirana, da poveča kolektivno sposobnost in učinkovitost skupine ali tima. Navedeno poteka z integracijo coaching principov s podporno refleksijo, analizo in motivacijo za spremembo. 
Definicija mednarodne coaching zveze (ICF) pravi, da gre za pospeševalni stil vodenja ali vodenje, ki integrira veščine coachinga v vsakodnevne interakcije, da bi povečali individualno in organizacijsko rast.

 

 

Vodje, ki so nadgradili svoje veščine vodenja tudi z znanji coaching veščin, s tem omogočajo ljudem, da rastejo in se razvijajo, tako njihova miselnost kot veščine, zato dosegajo boljše rezultate in imajo zadovoljnejše ekipe. 

 

 

Kdaj se posamezniki odločijo za coaching

Coaching lahko izvajamo v različnih vlogah in oblikah. Zelo primeren je, ko se znajdemo v situacijah, ko se soočamo s spremembami in situacijami, ki imajo vpliv na nas, osebno, poslovno ali na organizacijo samo.

  • Pomanjkanje samozavesti ali samozaupanja;
  • Pomanjkanje samozavedanja o lastnih vrednotah, ciljih, željah, ambicijah; 
  • Arhaično sporočilo „Nisem dovolj dober“ ali Nisem vreden;
  • Strah pred uspehom ali neuspehom;
  • Perfekcionizem, stremljenje k popolnosti, odličnosti;
  • Izguba ali padec motivacije; 
  • Neravnovesje in upravljanje s spremembami;
  • Premalo razvita čustvena inteligenca;
  • Neodprta, nefleksibilna in neavtentična komunikacija;
  • Slabe vodstvene veščine;
  • Slabo vodenje samega sebe in neučinkovito medsebojno sodelovanje;
  • Stres doma ali na delovnem  mestu;
  • Nefunkcionalni in omejujoči načini razmišljanja, delovanja, vedenja;
  • Ne osredotočenost in izguba fokusa, izguba motivacije in zavzetosti;
  • Nizka osebna energija;
  • Nekakovostna izvedba nalog; 
  • Neučinkovit time management oz. pomanjkanje postavljanja prioritet; 
  • Neučinkovito soočanje s spremembami;
  • Slaba timska kultura; nepovezanost tima, nesodelovanje v & med timi;
  • Pomanjkanje timske motivacije in zavzetosti;
  • Pomanjkanje psihološke varnosti;
  • Konflikti in nesoglasja;
  • drugo

 

 

Zadnje raziskave o dodani vrednosti coachinga

V letni raziskavi je Mednarodna coaching zveza (ICF) predstavila ugotovitve, da si želijo podjetja razvijati lastne zmogljivosti za usposabljanje, izvajanje coachingov, znati analizirati posameznikovo znanje, izkušnje, spretnosti in lastnosti, z namenom, da bi lahko na podlagi tega razvijala posamezniku prilagojen osebni razvojni načrt. Vse s ciljem pridobitve želenih kompetenc za visoko učinkovitost, ustvarjanje ustrezne podpore in preusmeritev energije v prihodnost. 

Med najpogostejše razloge, zakaj je coaching potreben, je ista raziskava pokazala, da z namenom izboljšanja timske učinkovitosti (43 % vprašanih), sledijo izboljšanje komunikacijskih veščin (39 % vprašanih),  povečanje  učinkovitosti  (38 % vprašanih), izboljšanje samopodobe (36 %) in izboljšanje  poslovne vodstvene strategije (33%). 

Coaching meritve zveze navajajo tudi:

  • da posamezniki za več kot 60 % izboljšajo medsebojne odnose  ter postanejo zadovoljnejši pri delu,
  • znatno se poveča njihova učinkovitost in sicer za več kot 50 %.
  • Pri vodenju timov  je zaznati celo  70 % izboljšanje dinamike timskega dela, saj se uskladijo nameni, notranji in zunanji procesi, medsebojni odnosi ter načini skupnega učenja. 

 

Svetovne smernice kažejo, da je coaching eden od učinkovitejših pristopov pri razvoju zaposlenih in razvijanju kulture sodelovanja. Uvajanje coaching pristopa pri vodenju občutno izboljša poslovno učinkovitost in zelo pozitivno vpliva na rast in zadovoljstvo zaposlenih. Povzamemo lahko, da investicija v coaching podporo z usposobljenimi in certificiranimi coachi, razvoj coaching veščin z za to prilagojenim treningom ter učenje, kako voditi coaching pogovore na organizacijski ravni, ne pomeni le doseganja poslovnih rezultatov, ampak  osebnostno rast, razvijanje strategije razmišljanja in spremembo omejujočih vedenjskih vzorcev in delovanja. Govorimo torej o tesni povezavi s trajnostnim vodenjem.

 

VEČ O COACHING PROFESIJI IN KOMPETENCAH:

Zlati standard coachinga - več najdete na mednarodni zvezi coachev - TUKAJ - VEČ 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih