Mednarodni teden coachinga ICW

Povej na Glas je član in podpornik mednarodne podružnice za Coaching ICF Slovenia Chapter. Zato smo tudi mi aktivno podprli mednarodno iniciativo – mednarodni teden coachinga ICW, ki bo potekal v času od 4. do 10 maja 2020, ko bodo člani Mednarodne coaching zveze po vsem svetu praznovali moč in pozitiven vpliv strokovnega coachinga  na posameznike, organizacije, skupnosti in svet.

Kaj je ICW?

 

V ICF Slovenia chapter bodo v tem času (med 4. in 10.5. 2020) organizirali spletne dogodke kjer bodo prikazali kaj je coaching, kaj coaching ni, kaj vključuje postopek coachinga, ter za katere izzive je primeren. Organizirali pa bodo  tudi brezplačni coaching za širšo javnost z namenom dviga zavedanja javnosti, kaj je coaching in kakšne prednosti prinaša posameznikom in organizacijam.

 

Namen mednarodnega tedna coachinga je, ta pristop približati širši javnosti. Namreč raziskava Mednarodne zveze za coaching (ICF) iz leta 2017 pravi, da se le 66% udeležencev raziskave delno ali v celoti zaveda, kaj je coaching. Med njimi je le 30% takšnih, ki dejansko razumejo, kaj coaching je; ostali zamenjujejo coaching z drugimi oblikami razvoja kot so mentorstvo, svetovanje ali trening. Enako se opaža tudi v Sloveniji, zato se tudi mi trudimo, da bi čim bolj razširili zavedanje o coachingu in tudi njegovem razlikovanju od drugih pristopov.  Namen Mednarodnega tedna coachinga je ozaveščati javnost o koristnosti coachinga ter ga približati čim večjemu številu ljudi.

 

Kaj pa sploh je coaching in kakšne vrste poznamo?

 

Je v rezultate usmerjen pristop, in omogoča globoke uvide in aktivacijo zmogljivosti, potrebnih za iskanje naših lastnih rešitve zato mnogi pričajo, da gre za izkušnjo, ki prinaša izjemne koristi in spreminja kvaliteto življenja na bolje. Coaching je v svoji najpreprostejši obliki  strukturiran odnos med coachem in klientom, da le-ta poveča oz. doseže želeno raven uspešnosti. Končni cilj tega procesa je omogočiti klientu, da doseže cilje, ki jih je določil sam in ga pri učenju premagovanja izzivov, s katerimi se bo spoprijel, podpirati. Proces je posamezniku individualen in mu pomaga, da znanje in pot najde v sebi skozi svoje odgovore, in ne, da ga učijo oz. poučujejo, mu svetujejo. Vsaka organizacija namreč ima svojo strukturo in vsak človek ima svoje edinstveno stanje. V tem kontekstu, je vsaka rešitev, ki se bo pojavila med  coaching izkušnjo, specifična tako za organizacijo kot osebo.

 

Po navedbah mednarodne zveze coachev (ICF), je  coaching  "partnerstvo s klienti v premišljenem, miselno izzivalnem in ustvarjalnem procesu, ki kliente navdihuje, da bi povečali svoj osebni in profesionalni potencial." 

 

Pomeni, da coach in klient soustvarjata proces in sta oba odgovorna za kakovost tega partnerstva. Coach verjame, da so vsi potrebni potenciali oz.  zmogljivosti v klientu in ga spodbuja, da le-to ozavesti in vidi več kot samo trenutni mentalni vzorec delovanja,  ter mu tako pomaga pri iskanju njegovih lastnih (avtentičnih) rešitev in samostojnemu razvijanju želenih načinov delovanja. Brez vpletanja in dodajanja. 

 

Pravijo namreč, da se ljudje najbolje učijo in razvijajo, če lahko sami odkrijejo odgovore na svoja vprašanja. Zato coach pripelje kliente do njihovih lastnih odgovorov in popelje njihove odgovore tudi korak naprej. Kvaliteta vprašanja namreč določa kvaliteto odgovora, ki odpira in razširja klientov horizont. Marsikaj drugega je še v ozadju, kar določa kvaliteto rezultata za klienta. In coach bi moral znati potegniti zgodbe iz ozadja. Brez vpletanja samega sebe v proces, pa hkrati biti popolno v procesu. Brez dodajanja. Brez odvzemanja. Delati s tem, kar je v polju. 

 

Poznamo različne coaching metodologije; Executive (vodstveni), Leadership (poslovni), sistemski (poslovni in življenski), integralni (vodstveni in poslovni), NLP (poslovni in življenski), Jungian (poslovni in življenski), transformacijski (življenksi) Life (življenski), utelešenje (poslovni in življenski), timski (različne smeri)…. Dober oz. zrel coach ima širok portfelj coaching pristopov in ne bo odvisen od poenostavljenih modelov zato, da bo učinkoviteje povezoval probleme s poslovnim kontekstom, relevantnostjo in globino coachinga oz. izbral za klienta ali izziv tistega, ki bo deloval na njegov značaj.

 

V najosnovnejši obliki in uporabi osnovnih coaching modelih gre za usmerjen pogovor, kjer vas coach posluša,  postavlja vprašanja, ki vam pomagajo bolje razumeti kje in kako ste in vas podpreti pri nadaljnjih korakih.

Coaching pa je lahko tudi izjemno globok proces, v kolikor ga izvaja zrel in izkušen coach, ter psihološko gledano struktura klienta zdrava in je le-ta pripravljen na resno delo in globljo samorefleksijo. Ni prijetno, zagotavlja pa izjemne rezultate, ki so in bi morali biti, vedno melrjivi.

 

Konkretno o inciativi ICW

 

Čeprav je coaching zadnje čase moderna beseda, pa je pomembno, da ga izvaja usposobljen coach, da bo proces peljan varno in učinkovito. Predvsem pa, da bo šlo za coaching in ne katero od drugih metodologij, ki jih žal, mnogokrat pod tem terminom ponujajo razni izvajalci.

Mednarodni teden coachinga je namenjen vsem, ki jih zanima coaching, kakšne prednosti jim lahko prinese in ga želijo izkusiti na lastni koži. V okviru mednarodnega tedna coachinga od 4.-9.5.2020 so tudi naši coachi, na voljo za brezplačna coaching srečanja, v omejenem času in obsegu seveda.

Največjo korist od coachinga bodo imeli tisti, ki so pripravljeni raziskovati in ozaveščati svoje delovanje ter prevzemati odgovornost zanj. Seveda pa moramo poudariti tudi, da ta pristop ni primeren za tiste, ki potrebujejo konkretne nasvete s posameznih strokovnih področij (zaposlovanje, pravo, zdravstvo…), ni primeren za osebe s psihičnimi težavami,  osebnostnimi motnjami oz. osebam, ki so v hudi duševni stiski in potrebujejo strokovno psihoterapevtsko pomoč. 

 

Več o iniciativi

http://www.icfslovenia.org/mednarodni-teden-coachinga-v-sloveniji/icw-pro-bono-coaching/

 

Vir fotografije: ICF Slovenia Chapter 

PRIJAVA
Plačilo na obroke: DA NE
Zavezanec za DDV: DA NE
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih