Učinek in vpliv coaching poslušanja

Ali pogosto doživite, da vas nekdo res iskreno posluša, doma ali v službi?

 

Večinoma dobim odgovor, da je to redkost.  Predvidevam, da zato, ker se običajno pogovarjamo med seboj in poslušamo izgovorjene besede in naša mnenja o tem, kar je bilo povedano, ali kako to vpliva na nas. Govorimo in si izmenjujemo ideje in misli. Mnogokrat delimo lastne izkušnje in občutke, tudi tiste intimne.

Čeprav so nas učili, da je »dober poslušalec« nekdo, ki je z nami, pozoren na to, kar govorimo, saj poslušanje namreč pomeni biti prisoten, biti »z«. Pa je v praksi to dostikrat težje, kot se zdi. A gre za veščino, ki se jo, če želimo, lahko vsi naučimo.

Zato pa potrebujemo radovednost, saj ta poganja poizvedovanje, preizspraševanje in učenje. Prav tako nas drži budne, odprte in dovzetne. Ključna je, ker je primarni namen poslušanja resnično razumeti stališče druge osebe, kako razmišlja in čuti ter kako 'gleda na svet'. Gre za globje »ravni« poslušanja kot smo ga vajeni v vsakdanjem življenju.

 

In pri coachingu gremo še dlje. Namreč, ni samo pomembno, ali poslušamo ali ne, ampak predvsem kam usmerimo svojo pozornost pri poslušanju, saj to gradi njen vpliv. Veščina držanja zavednega fokusa za kaj smo tu,  pa živi v kontekstu samoupravljanja. Če dovolj dolgo poslušamo osebo pred seboj oz stranko,  bomo prepoznali, kaj oseba ceni, kaj ji je pomembno in kakšna je njena miselnost. Kakovost in osredotočenost našega poslušanja pa dajeta stranki občutek, da je sprejeta, slišana in da smo prisotni tu in zdaj. Ne z besedami. Z bitjem. Prav tako pa nam coachem pomaga pri vključevanju naše radovednosti in intuicije pri izbiri intervencij in poglabljanju učenja, o stranki, o sebi, sistemih, katerih del smo.

 

Zato lahko rečemo, da je sposobnost slišati, pravzaprav sposobnost samoupravljana, ki se nanaša na zavedanje in izbiro. Zavedanje, kje je naša pozornost, in sposobnost, da se odločimo, da svojo pozornost usmerimo na osebo pred seboj, brez dopuščanja, da bi se v proces vmešavali naši osebni problemi ali občutki, naše zgodbe. Zato moramo znati dobro upravljati s svojimi emocijami in stanjem. To ne pomeni, da nimamo občutkov ali zaznav, le da za z njimi upravljamo na način, da služijo procesu.

 

Eden od vidikov samoupravljanja pa je pravzaprav tudi zavedanje in poznavanje glasov tihega podzavestnega saboterja, kjer je ključno, da se naučimo ločiti od njega. (prepoznamo ga po notranjih glasovih, želje dati vrednost, potrebe biti priznan, postaviti boljše vprašanje…). Opazovanje, kako se te težnje kažejo v nas in ozaveščanje lastnih saboterjev  nam omogoča, da ločimo svoj pravi jaz od saboterja in smo v procesu bolj prisotni. Da to dosežemo, moramo biti prisotni v trenutku (fokus na časovno dimenzijo sedanjost in ne preteklost ali prihodnost ) in se izogibati navezanosti na zgodbe.

 

Torej, če poznate učinek in če poznate vpliv, ga lahko upravljate. Gre za zavestno izbiro, kdaj in kako plesati v in izven samega procesa. Zato, da se zmojstrimo, pa potrebujemo odločitev nato pa vajo in osredotočenost.

 

Nekaj namigov

  1. Dogovorite pravila igre in pokažite iskreno in pristno zanimanje (kot majhen radoveden otrok). Bodite prisotni (z mislimi, čustvi, stanjem). Zmanjšajte motnje (telefon, okolje, misli…). Bodite potrpežljivi in ​​ne prekinjajte.
  2. Spremljajte govornikov tok idej in dajte jasne povratne informacije, da mu pokažete, da ga poslušate in ste osredotočeni nanj. Pri poslušanju uporabite vse tri centre, glavo, srce in intuicijo. (samoupravljanje)
  3. Ohranite stik z očmi, da pokažete dovzetnost in prijaznost. Poleg besed, upoštevajte tudi vokalne dejavnike, kako je povedano. Zavedajte se mimike in telesne govorice, svoje in sogovornikove.
  4. Uporabite premor »pravilo 5 sekund«, da vas misli ne prehitijo. Pustite čas za razmislek. Reflektirajte.
  5. Analizirajte in razmislite o tem, kar je bilo povedano, kaj ste res slišali in se izogibajte ocenjevanju in sodbi. Preverite pomene interpretacij. Opredelite osrednja, smiselna vprašanja, ki naj jih poganja nedolžna radovednost.
  6. Na koncu povzemite ključne točke slišanega, razumljenega, dogovorjenega in preverite razumljivost.

 

Tako se tudi učimo na našem treningu Embody your coaching Wisdom – organizacijski coach program, kjer pravzaprav posameznike učimo naprednih komunikacijskih tehnik, vpeljevanje znanj coachinga za vodenje kakovostnejših pogovorov in sestankov.  Za več, pa vabljeni, da se nam pridružite.

 

Jasna Knez, Executive & Team Coach, PCC, EIA Senior, ITCA, ESIA

 

Cookie - Analitics
They are used to record the website's obscurity analysis and provide us with data to provide a better user experience.
Cookie - social
Cookies required for plug-ins for sharing content from social media sites.
Cookie - chat
Cookies allow you to sign up, contact and communicate through the communication plug-in on the page.
Cookie - marketing
They target targeted advertising based on past user's activity on other sites.
What are cookies?
By visiting and using the site, you consent to the use and recording of cookies.OK Learn more about cookies