Integralna perspektiva v vodenju

Osrednje poslanstvo integralnega oz. celostnega pristopa k poslovanju je uporaba takšnega okvira, ki vključuje raznolikost vpogledov, teorij in praks ter povezuje vsakega na način, ki druge krepi, ne pa zmanjšuje. To predstavlja nov pristop v času, ko tekmujejo pristopi v poslu za nadvlado, ki ne morejo priznati učinkovitosti in vrednosti drugih. 

Ključno načelo Integralnega vodenja je, da vsi uveljavljeni pristopi in pogledi na vodenje - npr. teorija sistemov, korporativna kultura, ekonomija, čustvena inteligenca, teorija iger itd. - prispevajo ključne resnice za večje razumevanje poslovanja in vodenja. Hkrati je jasno razvidno, da je vsak od teh pristopov tudi delni in ne more biti samostojen - lekcija, ki se jo člani poslovne skupnosti večkrat naučijo, ko se gibljejo od enega pretiranega vpogleda do drugega. Sistemski pogled nam omogoča meta  okvir, preklop iz linearnega razmišljanja in daje nove vidike in boljše pogoje za vodenje da lahko vključi vse njegove ključne vidike - ljudi, izdelke in storitve, kulturo in skupnost, sisteme proizvodnje in upravljanja - na skladen način, ki priznava bistveni prispevek vsakega dela k večji celoti. 
Temeljna premisa razumevanja sistemov je, da posamezniki vplivajo na sistem.  Če želimo to storiti namenoma, potrebujemo razviti sistemsko zavedanje in razmišljanje. To pomeni, da se zavemo obstoja sistemov in njihovih struktur, da razumemo, kakšen vpliv imajo na posameznike in organizacijo, ki jo sestavljamo. Tak pogled nam omogoča,  da razumemo naš prostor kot del množice povezav in odnosov. Kajti integralno pomeni, da je vse v vsem povezano.
Utemeljitelj integralne teorije je filozof Ken Wilber. Ključni element integralne teorije so štirje kvadranti, ki predstavljajo štiri nezdružljive perspektive, ki so na voljo vsakomur. Ta model je analitični okvir, ki uravnoteženo in sistematično združuje notranje, zunanje, individualne in skupne dimenzije resničnosti. Bistveno sporočilo teorije integralne teorije je, da se vsaka priložnost - v poslu in življenju - pojavi v teh štirih kvadrantih hkrati. Štirje kvadranti izhajajo iz dveh osi: notranja in zunanja, individualna in skupna.

 

 

Ken Wilber ©

Na kratko; Zgornji levi kvadrant, individualen – subjektiven, zasidra notranje dimenzije vsake osebe v podjetju,  spodnji levi kvadrant, kolektiven – subjektiven, zasidra korporacijsko kulturo. Zgornji desni kvadrant, je individualen in objektiven in zasidra posebne ukrepe, ki jih ljudje izvajajo pri izdelavi izdelka ali storitve,  spodnji-desni del, je kolektiven objektiven, zasidra sisteme, preko katerih ljudje delajo na proizvodnji teh izdelkov in storitev. 
Štirje kvadranti tako nudijo preprosto in zmogljivo orodje, s katerim lahko zagotovimo, da so pri analizi poslovne težave ali priložnosti zajete vse podlage. Namreč, nešteto prizadevanj je namenilo premalo pozornosti eni ali več ključnim dimenzijam poslovanja podjetja; ali podobno, s pretiravanjem privilegijev enega ali več kvadrantov v škodo drugih. Pristop s štirimi kvadranti k poslovni analizi zagotavlja, da je vsaka od teh ključnih dimenzij sistemsko upoštevana.
Poleg tega, da je močno orodje za analizo problemov, integralni model s štirimi kvadranti ponuja celovit okvir za razumevanje vodstva organizacije. V današnjih decentraliziranih in zapletenih podjetjih "vodje" obstajajo na vseh ravneh organizacije in vodstvo se pojavlja v različnih kontekstih vlog: s kolegi, dobavitelji, kupci, skupnostjo, partnerji in podrejenimi.
Štiri kvadrante analize, ki jih ponujamo tukaj, so le prvi korak k resnično celostnemu pristopu. V okviru štirih kvadrantov Integralnega vodenja predstavlja poziv k zasledovanju notranjih kvadrantov z enako strogostjo in globino, kot jo analizirajo zunanji kvadranti, in vsaka poslovna pobuda mora - če bo maksimalno učinkovita - nasloviti vse štiri kvadrantov temeljito, sistematično in integrirano.

 

Model celovitega sprejemanja odločitev 

 

Eden edinstvenih prispevkov integralne teorije in njene metodologije je, da temelji na celovitem, empiričnem modelu notranjega človekovega in kulturnega razvoja, ki ustreza tehnični zapletenosti in globini obstoječih modelov objektivnega sveta (npr. predmetov in sistemov) in sistematično prikazuje, kako so povezane na način, ki podpira učinkovito analizo in ukrepanje.

Če vas zanima več o integralnem vodenju se nam lahko pridružite na treningu Integralni Coaching & Leadership. Več pod aktualo. 

 

Jasna Knez, Master Trainer in Poslovni Coach, ACC  in Sami Bugay, Poslovni Coach, MCC

Januar 2020

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih