Očesni kontakt - vaša prednost ali slabost?

Namig #1

Izmenjava energije (nastopajoči><občinstvo)

 

Pred kratkim sem na FB zapisu prebrala nekaj napotkov za javni nastop, kjer so zmotno priporočali, da pomaga proti tremi, če gledate nad publiko in jo ošvrknete... nas oz. mene je ta izjava, spodbudila k temu zapisu. Menim namreč, da izjava ni podprta s pravim razumevanjem. Gre za klišejske izjave, precej podobno, kot je izjava, da če te nekdo ne gleda v oči, potem zagotovo laže....

 

Takole... temu zapisu ni treba verjeti, sploh ne, lahko pa si dovolite in kar je zapisano, preizkusite v svojem življenju. Naj vam vaša lastna izkušnja da razumevanje, kaj je tisto, kar res deluje in je pravo.

 

Kaj sedaj s tem očesnim kontaktom?
 
Zagotovo gre za eno izmed najpomembnejših veščin komuniciranja, znati pogledati sogovornika v oči. Res pogledati. Res videti. Pravijo namreč, da so oči ogledalo duše in zagotovo drži, da se z očmi povezujemo. Skozi oči si izmenjujemo informacije in skozi oči lahko vidimo, kako se naši poslušalci počutijo (vesele oči, žalostne oči, prestrašene oči, igrive oči...). Oči nam namreč povedo o strinjanju z slišanim, nestrinjanju in dvomih, morebitnih provokacijah... In če znamo pogledati in videti, tudi med nastopom videti svojo publiko, si s pomočjo pravega očesnega kontakta, namreč  od publike pridobimo dragocene povratne informacije, ki so nam v pomoč vse z namenom, da bi dosegli naš cilj komunikacije  - prenos sporočila. To, za kaj smo pravzaprav na nastopu!
 
Z očesnim kontaktom gradimo dober stik s publiko in poslušali. Dober stik pa je eden od temeljev učinkovitega komuniciranja. Pomeni kvaliteto odnosa, ki ga zgradimo.  Most med subjektivnimi realnostmi, ki temelji na zaupanju.  
 
Zato v Povej na Glas učimo, da vaše sogovornike in publiko vedno glejte v oči.
 
A pazite, da s tem tudi ne pretiravate. Nikoli namreč ne buljimo v ljudi, ker to ni avtentično. Zato je treba znati pogledati, imeti sproščen in odprt pogled (kar se da hitro naučiti) in zelo hitro se bo zgodilo, da vam bo sogovornik pogled tudi vračal.  Pri nastopu bodite samozavestni in si želite pogledati vašo publiko, nikakor pa ne glejte v zid za publiko ali  v tla in strop, prav tako se izogibajte nervoznemu iskanju kontakta po celotnem prostoru, ali še huje, da bi se delali da publiko gledate in jih gledali v čelo.. saj so vse to znaki nesigurnosti, nepripravljenosti in nervoze, predvse pa lahko delujejo na publiko tudi tako, kot da vam ni mar. Zato je dobro vedeti, kakšna je lahko posledica.
 
S pravim očesnim pogledom pa se zgodi izmenjava energije na nastopu.
 
S tem pa boste poskrbeli tudi za to, da boste publiko ves čas držali v napetosti in pozornosti. Na kratko, ne boste jim namreč dovolili, da vam uidejo.  Zato poskrbite tudi, da boste očesni kontakt namenili publiki enakomerno in v ravnovesju. Vsem enako. Na primer tako, kakor če bi morali 20 otrokom razdeliti vrečko bonbonov. Saj dobro veste, kaj bi naredili, kajne?  Pri očeh velja opozoriti tudi na premike. Na osnovi tega, v katero smer nam uide pogled, lahko seveda upoštevajoč kontekst situacije, prepoznamo tudi načine razmišljanja oz. strategije – močne in šibke strani posameznika. 
 
Kaj pa, če nastopate v dvorani s 1000-imi očmi uperjenimi v vašo smer?
 
V primeru, da gre za večjo publiko, tam je precej težko vsakega pogledati, zato priporočamo, da si med poslušalci na vsaki strani izberite nekaj vedrih obrazov, ki pa jih boste res pogledali. Iz strani publike bo delovalo, da ste pogledali vse. Samo pri večjih množicah namreč velja, da je dovoljeno ošvrkniti ljudi, sicer pa tega nikakor ne priporočamo, ko gre za publiko manj od 50 oseb. Ljudje smo živa bitja, energetska bitja in bitja odnosov. In naj bo to vaše vodilo pri slehernem nastopu. In to je tudi eden od ključnih korakov, ki zmanjšuje tremo. Če si želim pogledati in tudi videti.
 
Zavedanje, ki naj bo vaša mantra je:
Govorim publiki, govorim za publiko in govorim zaradi publike. 
Pomembna je publika!
 
Jasna Knez
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih